۱ – استفاده از ۴ لایه ضد ریشه در سیستم موجب می‌شود هرگز ریشه گیاهان با رشدبه لایه ایزولاسیون نرسند؛ لذا مانع از سوراخ شدن ایزولاسیون و نفوذ رطوبت به زیر سقف می‌شوند.در حالی که انواع بتن‌ها در مقابل ریشه طی مدت زمان ناتوان خواهند بود.

 

۲ – لایه Filter TG مانع از عبور ذرات خاک به سوی فاضلاب شده و ضمناً همین لایه، با ایجاد خاصیت اُسمزی، در زمان های خشکِ خاک، آب نگهداری شده در لایه Stabilo Drain را به خاک منتقل کرده و همزمان ذرات ریز خاک را به داخل خاک برمی‌گرداند.

شاید این بخش را بتوان یکی از مهمترین تفاوتها دانست چون با وجود این لایه رشد گیاهان بصورت چشم گیری افزایش پیدا کرده و گیاهانی به مراتب شاداب‌تر در بام رشد خواهند کرد.

 

۳ – عدم شستشوی ذرات ریز خاک از یکطرف، خاک فوق اشباع مغذی مخصوص استفاده شده در سیستم از سوی دیگر و هدایت ریشه‌ها در جهت افقی توسط لایه‌ها از طرفی، باعث رشد هر چه بیشتر گیاهان می‌شوند.

در نتیجه در تمامی سال بامی سبز در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد که رشد گیاهان آن نیز بسیار سریع است.

 

۴ – خاک فوق مغذی مخصوص استفاده شده، در کنار استراکچر گسترده پلی اتیلن و Rootball جهت ریشه درختان این اجازه را خواهد داد تا در خاکهایی با عمق ۳۰ سانتیمتر درختانی با ارتفاع بیش از ۴ متر کاشته شوند.این درختان با بسته شدن Rootball به استراکچر، از گزند باد و طوفان‌ها در امان خواهند بود. وجود چنین درختانی بخصوص در اطراف بام، مسئله دید همسایگان را مرتفع می‌سازد.

 

۵ – برنامه ریزی آبیاری در سیستم‌های سنتی عملا غیر ممکن می‌باشد و زمان‌بندی آن، باید به دفعات در طول فصل عوض شود. وجود لایه Stabilo Drain باعث می‌شود تا علاوه بر تنظیم میزان آب لازم و دفع آب اضافی، مقدار زیادی نیز آب داخل حفره‌های شانه تخم‌مرغی شکل ذخیره شده و در زمان کمبود آب جبران بی آبی، از آب ذخیره شده انجام شود. ضمنا عبور هوا از زیر این لایه موجب می‌شود تا گندیدگی و بوی بد ریشه اتفاق نیفتد که در روشهای متداول، جزء معضلات همیشگی است.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

Call Now Button