بررسی ها و محاسبات انجام شده حاکی از امکان اجرای سیستم بام سبز روی بیش از ۹۰٪ از بام های ساختمانهای اجرا شده قدیمی است.

لایه‌های استفاده شده و خاک مخصوص – در سیستم شرکت سازه صدر – از نوع فوق سبک می‌باشند.

برای اجرای بام سبز روی ساختمان‌های قدیمی ابتدا کفسازی‌های انجام شده روی بام برداشته می‌شوند. با توجه به وزن کم سیستم بام سبز می‌توان حداقل ضخامت ممکن را با وزنی برابر با مقدار باربرداری شده مساوی قرار داد و بدون اضافه کردن بار مرده جدید بام سبز را اجرا کرد.

البته آنالیز سازه موجود و برآورد دقیق میزان باربری آن و در صورت نیاز تقویت موضعی بخشهایی از آن نیز در دستور عمل می‌باشد.

با توجه به لایه‌های مخصوص بکار گرفته شده و سیستم استراکچر و روت-بال امکان کاشت درختانی با ارتفاع بیش از ۴ متر در خاکی به عمق ۳۰ سانتیمتر وجود دارد.

با توجه به اینکه ستونهای بام معمولا در محاسبات و آنالیز سازه دارای ضرایب نسبتا پایین Interaction Ratio می‌باشند و این مساله از نقاط قوت اسکلت در بام می‌باشد. با طراحی‌های خاص، عمده بارهای مرده بام سبز به ستونها منتقل می‌شود.

وجود برکه و فضای سبز و آب شدن برف در این فضاها موجب حذف بار برف از بارهای زنده خواهد شد و برای بخشهای دیگر بام نیز تمهیداتی وجود دارد که بر اساس هر پروژه محاسبه و ارائه خواهند شد.

حمل کلیه نخاله‌های تخریب شده همزمان با حمل مصالح جدید به بام و توسط جرثقیل‌های سنگین انجام می‌شود تا   مشکلی در روند زندگی ساکنان ایجاد نشود.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

Call Now Button