لزوم ایجاد بام سبز (روف گاردن)

لزوم ایجاد بام سبز (روف گاردن) بر این است که افزایش جمعیت و به طبع آن تغییر سبک زندگی از خانه های ویلایی قدیمی به آپارتمان نشینی موجب شده

تا بخشی از زندگی که جاری در حیاط های سرسبز قدیمی بوده عملاً حذف شود.

حیاط هایی که در سطح اشغال کوچکی از بناها ساخته می‌شوند با وجود فضایی که رمپ های پارکینگ ها و ورودی‌ها اشغال می‌کنند،

درکنار ترافیک و آلودگی صوتی و با وجود دید از ساختمان های چندین طبقه مجاور، دیگر حس آرامش قدیم را نداشته و عملاً زندگی در آنهاجریانی ندارد.

بهترین راهکار جهت بازیافت فضای حذف شده – یا حتی بهتر از آن – استفاده از فضای کم‌استفاده ولی آرامترِ‌ بام ساختمان است.

ایجاد یک فضای سبز به همراه حرکت و صدای آب در بام ساختمان، تجربه فاصله گرفتن از زندگی پر سر و صدا و خاکستری شهر را بدون نیاز به سفرهای خارج شهری به وجود خواهد آورد.

مبلمان و فضای بازی برای کودکان می‌تواند گام جدیدی در زندگی آینده آنها ایجاد کند.

ورزش در هوای آزاد، پذیرایی از مهمانان در فضایی بدون سقف، نگهداری از حیوانات خانگی، آبتنی و حمام آفتاب در روزهای گرم تابستان، برگزاری جلسات و لذت چیدن سبزیجات ارگانیک خانگی تنها بخشی از زندگی‌ هستند که متاسفانه در کشور‌مان اهمیت چندانی تا کنون به آن داده نشده است.

دمای مطبوع و مرطوب بام سبز در شبهای تابستان و گرمای آتشکده و شومینه در شبهای سرد زمستان تجربه‌ای به یاد ماندنی را به ارمغان خواهند آورد.

تماشای شهر و ستارگان با تلسکوپها، تجربه دوباره خواب زیر سقف آسمان، سینمای فضای باز تجربیاتی هستند که جز بام در فضای دیگری از ساختمان‌های آپارتمانی قابل تجربه نیستند.

کاهش زباله با بام سبز

لزوم ایجاد بام سبز (روف گاردن) کاهش میزان زباله‌های تولیدیست؛ بام سبز در ایران و سایر کشورهای جهان طوری ساخته می‌شوند که دوامی بسیار بالا داشته باشند به همین دلیل هم مدت زمانی که روف گاردن شما به تعویض قطعات نیاز پیدا میکند، بسیار طولانی میباشد. این نکته میتواند به این معنی باشد که طبیعت برای مدتی بسیار طولانی از میزبانی بسیاری از پسماندهای شیمیایی و مصنوعی معاف می‌شود و وقت بیشتری برای بازسازی خود خواهد داشت.

بنابراین ما میتوانیم به بهترین شکل از بام سبز خود استفاده بهینه کنیم و سال‌ها بدون نیاز به ترمیم دوباره که خود باعث بوجود آمدن پسماندهای مصنوعی خواهد شد جلوگیری نماییم.

 

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

Call Now Button